ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
«Η ΑΝΝΑ ΤΟΥ ΚΛΗΔΟΝΑ»
ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΑΞΙΩΤΗΣ
Με αφορμή το διήγημα:
α)Να γράψετε
ποιοι είναι οι βασικοί πρωταγωνιστές του διηγήματος
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
β) Ποιος είναι ο
τόπος και ο χρόνος του διηγήματος;
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
2)Πώς τα όνειρα,
οι ελπίδες και οι προσδοκίες συνδέονται με
τις λαϊκές δοξασίες και τα λαϊκά έθιμα μιας παραδοσιακής κοινωνίας;
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
ΟΜΑΔΑ 1
ΑΣ ΓΙΝΟΥΜΕ ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ ΚΑΙ ΛΑΟΓΡΑΦΟΙ
και αναζητείστε
πληροφορίες σχετικά με:
α)Ήθη και Έθιμα
γάμου που υπήρχαν στην αρχαιότητα
β)Ομοιότητες με τα
αντίστοιχα έθιμα της εποχής μας
και καταγράψτε
πληροφορίες σχετικές με το έθιμο του Αη Γιάννη του Κλήδονα (ιεροτελεστία
γιορτής, ετυμολογία και ιστορική προέλευση του εθίμου)
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
ΟΜΑΔΑ 2
ΑΣ ΓΙΝΟΥΜΕ ΨΥΧΟΛΟΓΟΙ
1)Αντλώντας στοιχεία από το κείμενο να περιγράψετε
τον χαρακτήρα και την ψυχοσύνθεση της Άννας. Προσπαθήστε να διακρίνετε ποια
στοιχεία του χαρακτήρα της την κάνουν ευάλωτη στη φάρσα.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
2)Ποια ήταν τα όνειρα και οι προσδοκίες των
αγοριών και ποια των κοριτσιών στο διήγημα; Προσπαθήστε να τα εξηγήσετε βάσει
της ηλικίας και του φύλου
Αγόρια
|
Κορίτσια
|
ΟΜΑΔΑ 3
ΑΣ ΓΙΝΟΥΜΕ ΑΦΗΓΗΜΑΤΟΛΟΓΟΙ
α) Αφού επισκεφτείτε το σύνδεσμο :http://kiriakidoumaria.blogspot.gr/
και διαβάσετε τη σχετική ανάρτηση για
την «ΑΦΗΓΗΣΗ», να εντοπίσετε στο διήγημα του Αξιώτη τα εξής:
α)ποιο είναι το είδος του αφηγητή στο διήγημα;
β)ποιους αφηγηματικός τρόπους χρησιμοποιεί ο συγγραφέας;
γ)με ποιες ιδιαίτερες αφηγηματικές τεχνικές παρουσιάζεται ο χρόνος στην
αφήγηση;
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
ΟΜΑΔΑ 4
ΑΣ ΓΙΝΟΥΜΕ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ
α) Ξαναγράψτε την ιστορία της Άννας
δίνοντας μια διαφορετική κατάληξη στις περιπέτειές της
β)Το κείμενο είναι πλούσιο σε
εικόνες (οπτικές, κινητικές, ακουστικές κ.λπ.). Αναζητήστε τις.
Παράλληλο κείμενο
Γιώργος Σεφέρης: Φωτιές
του Αϊ - Γιάννη
Η μοίρα μας, χυμένο μολύβι,
δεν μπορεί ν’ αλλάξει
δεν μπορεί να γίνει τίποτε;
έχυσαν το μολύβι μέσα στο
νερό κάτω από τ’ αστέρια κι
ας ανάβουν οι φωτιές.
Αν μείνεις γυμνή μπροστά
στον καθρέπτη τα μεσάνυχτα βλέπεις
βλέπεις τον άνθρωπο που
περνά στο βάθος του καθρέπτη
τον άνθρωπο μέσα στη μοίρα
σου που κυβερνά το κορμί σου,
μέσα στη μοναξιά και στη
σιωπή τον άνθρωπο
της μοναξιάς και της σιωπής
κι ας ανάβουν οι φωτιές.
3) Το παραπάνω απόσπασμα από το ποίημα «Φωτιές
του Αϊ – Γιάννη» ανήκει στην ποιητική συλλογή «Ποιήματα» του Γιώργου Σεφέρη. Αφού το διαβάσετε, να καταγράψετε
ομοιότητες και διαφορές με το απόσπασμα του Διαμαντή Αξιώτη.
Ομάδα 5
ΑΣ ΓΙΝΟΥΜΕ ΒΙΟΓΡΑΦΟΙ
1)Επισκεφτείτε τους συνδέσμους:
και αναζητείστε
πληροφορίες σχετικά με τη ζωή και το έργο του Διαμαντή Αξιώτη. Στη συνέχεια να
συντάξετε ένα σύντομο βιογραφικό σημείωμα για το λογοτέχνη που θα περιλαμβάνει
τους βασικούς σταθμούς της ζωής του .Μπορείτε να πάρετε ιδέες για τη σύνταξη
βιογραφικού σημειώματος λογοτεχνών από τον σύνδεσμο: http://1gym-galats.att.sch.gr/ergasies/books/biographies.pdf
Εργασίες για το σπίτι
1) Πώς αξιολογούσε ο συγγραφέας τη φάρσα κατά την παιδική του ηλικία και
πώς κατά τα χρόνια της ωριμότητας; Πού, νομίζετε, οφείλεται η διαφορά; Στην
ωριμότητα του συγγραφέα ή στην επίγνωση των τραγικών συνεπειών της φάρσας;
2) Υπάρχουν ή υπήρχαν στον τόπο σας
(διαμονής, καταγωγής) ζωντανές λαϊκές δοξασίες και εθιμικές τεχνικές για την
πρόβλεψη του μέλλοντος; Συγκεντρώστε
πληροφορίες και σχετικό υλικό και παρουσιάστε το στην τάξη. Σήμερα οι πρακτικές
αυτές έχουν απήχηση;
Επιμέλεια: Κυριακίδου Μαρία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου