ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
«ΝΑ’ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ» ΓΙΩΡΓΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ
1)Πατήστε την
ηλεκτρονική διεύθυνση www.greek-language.gr
και αναζητήστε τη λέξη: παράδοση. Σημειώστε στο τετράδιό σας τη σημασία της λέξης και με τη βοήθεια
των εικόνων που σας δίνονται προσπαθήστε να καταλάβετε ποια στοιχεία ανήκουν σ
΄αυτήν
2 )Αναζητήστε στο λεξικό τη σημασία των όρων: λαϊκή παράδοση και λαογραφία
Ποια είναι η άποψη του Γ.Ιωάννου σχετικά με την παράδοση
και ποια πιστεύετε πως είναι η στάση του
σύγχρονου ανθρώπου;
3) Στο κείμενο αναφέρονται 2 προτεινόμενοι
τρόποι διδασκαλίας. Να τους εντοπίσετε
και να καταγράψετε τα χαρακτηριστικά τους.
2η μέθοδος διδασκαλίας |
4) Ποια από τις 2 μεθόδους
συγκίνησε τον πρωταγωνιστή του διηγήματος και ποια θα ήταν πιο αποτελεσματική
για εσάς;
5)Ποια ήταν η αντίδραση του
καθηγητή στην πονηριά του μικρού μαθητή; Πώς πιστεύετε ότι θα αντιδρούσε ο
δικός σας καθηγητής / τρια εάν εσείς φερόσασταν με παρόμοιο τρόπο; Να γράψετε
έναν υποθετικό διάλογο ανάμεσα στον καθηγητή σας κι εσάς αποτυπώνοντας το
παραπάνω επεισόδιο και να το δραματοποιήσετε μέσα στην τάξη σας.
6) Ποιος μιλάει στην τελευταία
παράγραφο του διηγήματος και ποιον προβληματισμό εκφάζει;
7) Αφού μελετήσετε
το κείμενο που σας δίνεται, να συντάξετε
ένα δικό σας για το πώς ονειρεύεστε το
ιδανικό σχολείο για εσάς.
Είναι γεγονός ότι έχουν
γίνει σημαντικές αλλαγές στο σχολείο τα τελευταία χρόνια, τόσο στα μαθήματα,
όπως καινούρια βιβλία, όσο και στα μέσα διδασκαλίας, εργαστήρια, αίθουσες Η/Υ
κ.α. Όμως απαιτούνται αρκετές ακόμα αλλαγές, για να καλύψουν τα όνειρα και τις
επιθυμίες μας. Κατά την άποψή μας, οι αλλαγές αυτές θα πρέπει να αφορούν το
σχολικό χώρο, τα μαθήματα καθώς και τους τρόπους διδασκαλίας από τους
εκπαιδευτικούς.
Όσον
αφορά τους τρόπους διδασκαλίας και τους εκπαιδευτικούς έχουμε να πούμε τα εξής:
θέλουμε να αλλάξει ο τρόπος διδασκαλίας. Οι γνώσεις μας να μην προέρχονται
αποκλειστικά από τους καθηγητές μας, αλλά να μας δίνεται η δυνατότητα να τις
ανακαλύπτουμε μόνοι μας. Τα μαθήματα να διεξάγονται με περισσότερο διάλογο
μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών και να μη στηρίζονται στην αυθεντία του
καθηγητή. Αντίθετα ο καθηγητής πρέπει να είναι περισσότερο καθοδηγητής,
σύμβουλος και βοηθός μας στην προσωπική έρευνα, αναζήτηση και ανακάλυψη της
γνώσης. Να είναι φιλικοί, κοντά στο μαθητή, στα προβλήματα και τις ανησυχίες
του και να δημιουργούν ευχάριστο κλίμα στην τάξη. Να συμβάλουν στην
ευαισθητοποίησή μας στα σύγχρονα προβλήματα και στη σταδιακή κοινωνικοποίησή
μας, τα οποία αποτελούν, όπως πιστεύουμε, σημαντικούς στόχους του εκπαιδευτικού
μας συστήματος.
Η σωστή όμως διδασκαλία απαιτεί και
κατάλληλες συνθήκες. Έτσι θα θέλαμε να υπάρχουν λιγότεροι μαθητές στις
αίθουσες, ώστε το μάθημα να γίνεται σε ήρεμο περιβάλλον, όπου θα δίνεται η
δυνατότητα σε όλους μας να συμμετέχουμε. Επειδή, όπως είπαμε, θεωρούμε το
διάλογο αναπόσπαστο κομμάτι της διεξαγωγής των μαθημάτων, πιστεύουμε ότι και η
διάταξη των θρανίων στις τάξεις θα βοηθήσει σε αυτό. Έτσι προτείνουμε τα θρανία
να είναι τοποθετημένα σε σχήμα κύκλου, γιατί με αυτό τον τρόπο διευκολύνεται ο
διάλογος και επιτυγχάνεται η ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών και η μεταξύ
τους συνεργασία.
Ολοκληρώνοντας τα όνειρα και τις επιθυμίες
μας, θα θέλαμε να πούμε ότι και τα μισά να γίνουν μέχρι το τέλος των μαθητικών
μας χρόνων θα είμαστε πολύ ευχαριστημένοι.
Οι
μαθητές του Β3 του 14ου Γυμνασίου
Λάρισας
8)Αναζητήστε πληροφορίες για
τον Γιώργο Ιωάννου μέσα από το διαδίκτυο(www.potheg.gr) και απαντήστε
στα ερωτήματα:
·
Πού και πότε γεννήθηκε;
· Πότε πέθανε;
· Πότε πέθανε;
·
Ποιο ήταν το βιοποριστικό του επάγγελμα;
· Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του έργου του και της γραφής του;
· Πώς αποκαλούσε ο ίδιος τα λογοτεχνικά του δημιουργήματα;
· Αναφέρετε 3 τουλάχιστον συλλογές διηγημάτων του Γ.Ιωάννου
· Σε ποιο λογοτεχνικό ρεύμα ανήκει ο συγγραφέας;
· Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του έργου του και της γραφής του;
· Πώς αποκαλούσε ο ίδιος τα λογοτεχνικά του δημιουργήματα;
· Αναφέρετε 3 τουλάχιστον συλλογές διηγημάτων του Γ.Ιωάννου
· Σε ποιο λογοτεχνικό ρεύμα ανήκει ο συγγραφέας;
Επιμέλεια: Κυριακίδου Μαρία
Για την ανάλυση του πεζογραφήματος δείτε τους παρακάτω σύνδεσμους:
gym-lavar.evr.sch.gr/autosch/joomla15/images/neabgymnasiou.doc
http://pierfilologia.blogspot.gr/2014/11/blog-post.html
http://alexgger.blogspot.gr/2014/09/blog-post_18.html
http://mavrigata2010.blogspot.gr/2013/02/blog-post.html
http://pierfilologia.blogspot.gr/2014/11/blog-post.html
http://alexgger.blogspot.gr/2014/09/blog-post_18.html
http://mavrigata2010.blogspot.gr/2013/02/blog-post.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου